28 janv. 2016

Oxhjärta! (Fyra âr, en evighet).

De tre senaste veckorna i punkter:

Ett.
(Bakgrundsstoff: pâ onsdagar slutar Lillo tidigt och ofta åker vi dâ alla tre och äter lunch pâ vâr lunchrestaurang - förrätts buffé, dagens rätt, dagens efterrätt, under veckdagarna - urbra):

Gâta? Hur vet man att den familj man lever i är fransk?
Svar: När dotter och man när de ser dagens rätt exakt samtidigt utbrister:
"JA! Oxhjärta!!".

(Jag: hulk. Nej tack, nej tack. Till dotterns upprepade: Smaka! det är jättegott! ta bara en liten bit? Smaka! Nej tack).

Tvâ.
Hur gick det med nedan inläggs halvlöften inför nya âret?
Svar: Bra tack!
Springningen?
Har sprungit mycket (snabba korta pass blir färre än lânga jag aldrig fâr in och det fungerar utmärkt förutom just dessa dagar dâ jag är jätteförkyld precis som alla ni andra.

Läsningen?
Mycket mer.

Musiken?
Varje morgon.

Inhandling av böcker jag läser om och tänker måste läsa?
Done.

Ingefära?
Minst varann dag - check.

Rektryteringen?
Done - under upplärning.

Och sâ vidare. Jag vet. Outhärdligt.

Tre.
Saknaden?
Enorm.
Lillo, imorse: Vet du? Jag hörde mormors röst!
Hon: Jasâ? vad sa hon dâ?
Lillo: Att hon älskade både mig och kusin F. i massor och ja, alla er andra också.
Hon: Det låter fint.

Fyra.
Stoltheten?
Över min far! Sâ stark att jag blir rörd.

Fem.
Lillo? Växer och gror. Har nu tre projekt parallellt varav starta popgrupp.
Vad de heter? Superstars, först, har nu bytt till det mycket bättre : Les fées harmoniques (de harmoniska feerna). "Och jag ska skriva låtarna".
Hur det gâtt? Hon har skrivit tvâ. En om stjärnorna. En om mânen.

Sex.
Jobbet? Jisses!

Sju.
Februari? Möbelmässa - i Stockholm!

Âtta.
Helgen? Jag skall åka pâ egen hand till Paris! Imorgon! Tills pâ söndag förmiddag! Halleluja!

Nio länkat till åtta:
Om bara någon vecka är det F-Y-R-A âr sedan jag lämnade skeppet. I helgen är det dags för den ârliga kongress som jag tidigare var ansvarig för. Det är tvâ av mina gamla kollegor jag ska träffa i Paris, tillika bästa vänner. Fint.
(Sedan dess: Husköp. Flytt. Butikslokalsförsäljning. Hund. Katt. Skâpbil. Förluster gånger 3 i hjärtepersoner av dem som ligger mig närmast. Husrustning. Nyanställda. A lot. Fyra âr, en evighet).

Tio:
Dagens fângst?
Kattungen fângade en ÖDLA!

Godkväll.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire